Τι πρέπει να γνωρίζω για την σωστή χρήση & φροντίδα του κράνους
Όλοι οι οδηγοί μοτοσικλετών θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πολλές έρευνες έδειξαν ότι οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές δεν γνώριζαν αρκετά για
την σωστή χρήση και τον καθαρισμό του κράνους, ας δούμε λίγο μερικά από τα στοιχεία της έρευνας σωστής χρήσης και φροντίδας του κράνους.
Μια μελέτη αποκάλυψε ότι το 72% των οδηγών που κινούνται στο κέντρο της πόλης δεν καθαρίζουν το κράνος τους, ενώ το 65% μετά από την
αγορά ενός νέου κράνους η ασχολία τους με αυτό είναι το πολύ δυο φορές τον πρώτο χρόνο και στη συνεχεία το αμελούν όλο και περισσότερο.
Προσοχή φίλοι μοτοσικλετιστές, αρκετές φορές λόγω της ζέστης θα νιώσετε μια δυσφορία φορώντας ένα βρώμικο κράνος και επιπλέον κινδυνεύετε
από διάφορες δερματικές παθήσεις και να χάσετε περισσότερα μαλλιά.
Μην ξεχνάμε τις κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας οπου τους περισσοτέρους μήνες, λόγω της ζέστης , προκαλείται εφίδρωση στο κεφάλι μας,
ποτίζοντας με τον ιδρώτα την επένδυση του κράνους. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο συνεχής εμποτισμός της επένδυσης από τον ιδρώτα σε συνδυασμό με
την έλλειψη του καλού αερισμού στο εσωτερικό του κράνους, μπορεί να καταλήξει στην ανάπτυξη βακτηρίων με πιθανά δερματολογικά προβλήματα.
Πάμε λοιπόν από την αρχή
Οδηγίες για την σωστή χρήση του κράνους
1. Φοράμε το κράνος πάντα δεμένο. Ένα λυτό κράνος μπορεί να γίνει επικίνδυνο είτε αποσπώντας την προσοχή μας από την οδήγηση
λόγω μιας πιθανής του κίνησης από τον αέρα ή κάποιας λακκούβας, είτε ασκώντας στο κεφάλι μας απρόβλεπτες δυνάμεις, εξαιτίας κάποιας
μετακίνησης του κατά την σύγκρουση.
2. Η ζελατίνα, πρέπει να είναι πάντα καθαρή, χωρίς γρατσουνιές και κατά προτίμηση αντιθαμβωτική. Μια βρώμικη χαραγμένη ή θαμπωμένη
ζελατίνα, μειώνει την ορατότητα και την ικανότητα αντίληψης που μπορεί να μας οδηγήσει σε ατύχημα.
3. Η εσωτερική επένδυση, πρέπει να την πλένουμε τακτικά για να αποφύγουμε μια πιθανή δυσφορία, με επακόλουθο να μας αποσπά την
προσοχή κατά την οδήγηση, για παράδειγμα, θυμηθείτε και συγκρίνετε πόσο ευχάριστα νιώθουμε όταν φοράμε καθαρά εσώρουχα μετά
από ένα μπάνιο ! κάτι ανάλογο θα νιώσετε και με ένα φρέσκο λουσμένο κράνος !
4.Καλό είναι να μην χρησιμοποιούνται πρόσθετα αυτοκόλλητα πάνω στο κράνος αν δεν είμαστε σίγουροι ότι η κόλλα τους δεν θα επηρεάσει
το υλικό του κράνους. Πολλά διαφημιστικά αυτοκόλλητα έχουν κόλλα που περιέχει ισχυρές χημικές ουσίες και διαλύτες που μπορούν να
το επηρεάσουν (να έχει επιπτώσεις στα μηχανικά χαρακτηριστικά) των θερμοπλαστικών υλικών (polycarboneti ,lexan ) . προκαλώντας την
μείωση ικανότητας να προστατεύσει το κεφάλι μας σε περίπτωση πρόσκρουσης. Οι διακοσμητικές αυτοκόλλητες ετικέτες και τα grafith
που χρησιμοποιούνται από τους κατασκευαστές κρανών χρησιμοποιούν κόλλες που περιέχουν μη επιθετικούς διαλύτες, οι οποίοι εξετάζονται
προσεκτικά από τον κατασκευαστή κατά τη διάρκεια της παραγωγής και της εφαρμογής τους. Εξαίρεση αποτελούν τα ειδικά αυτοκόλλητα για
θερμοπλαστικά κράνη. Φυσικά, η εφαρμογή με αυτοκόλλητες ετικέτες επιτρέπετε σε κελυφος κράνους από σύνθετα υλικά (fiber ,carbon ,Kevlar)
5. προσοχή στο βάψιμο του κράνους . Πολλά χρώματα περιέχουν ισχυρούς διαλύτες που μπορούν να επηρεάσουν και να έχουν επιπτώσεις
στα μηχανικά χαρακτηριστικά των θερμοπλαστικών υλικών ( polycarboneti ,lexan ,κλπ ), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αντέξουν τις
καταπόνησης για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί, με εξαίρεση να αποτελούν τα κράνη με κελύφη από σύνθετα υλικά ( fiber ,carbon ,Kevlar)
Οι κατασκευαστές κρανών χρησιμοποιούν χρώματα που περιέχουν μη επιθετικούς διαλύτες, η άλλες ισχυρές χημικές ουσίες και εξετάζονται
προσεκτικά από τον κατασκευαστή κατά τη διάρκεια της παραγωγής του κελύφους.
6. Όλα τα κράνη μετά από οποιοδήποτε χτύπημα είτε λόγω εμπλοκής σε ατύχημα, είτε επειδή έπεσαν από κάποιο ύψος, θα είναι πιθανά
ανεπαρκή να δεχθούν και να αποροφήσουν με ασφάλεια ένα νέο κτύπημα. Ιδίως, τα σύνθετα υλικά ( fiber, carbon kevlar) που πιθανά να
έχει δημιουργηθεί εσωτερική ρωγμή στην ρητίνη, μειώνοντας δραστικά την αντοχή του κελυφους στο επόμενο κτύπημα.
7. Όταν δεν χρησιμοποιείτε το κράνος για μεγάλο χρονικό διάστημα, να το αποθηκεύεται με μια σκούρα βαμβακερή θήκη μακριά από επιβαρυμένο
εσωτερικό περιβάλλον με “αιωρούμενα ρυπογόνα μικροσωματίδια”, μεγάλο ποσοστό υγρασίας, υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες, αναθυμιάσεις
από διαλύτες & πετρελαιοειδή. ( Η ''ζωή'' των υλικών του κράνους μεγαλώνει κατά ένα ποσοστό όσο αυτό δεν εκτίθεται στα παραπάνω)
Πως μπορώ να πλύνω και να συντηρώ το κράνος μου
Το εξωτερικό του κράνους και την Ζελατίνα μετά από κάθε ταξιδάκι ή κατά τη διάρκεια αυτού τα καθαρίζουμε από τα μυγάκια με ένα βρεγμένο
(νωπό) μαλακό χαρτί. Σε έντονα λερωμένη ζελατίνα από ξερά μυγάκια, πρώτα ψεκάζουμε την ζελατίνα με μια μποτίλια ψεκασμού με νερό ή ήπιο
σαπούνι τζαμιών κολλάμε επάνω της ένα Χαρτί κουζίνας μουλιασμένο για 1-2 λεπτά και αφήνουμε το μουλιασμένο χαρτί να μαλακώσει τα ξερά
μυγάκια. Στην συνεχεία την σκουπίζουμε με καθαρό μαλακό χαρτί η πανί .
Επίσης καλό θα είναι μετά να περάσουμε με μια μπατονέτα, ειδική σιλικόνη η ένα οργανικό λαδί της τσιμούχες στεγανοποίησης της ζελατίνας για
ναδιατηρήσουν την ελαστικότητα τους . Πολύ σημαντικός είναι και ο καθαρισμός των αεραγωγών από σκόνη, ή έντομα, ο οποίος μπορεί πολύ
εύκολα να γίνει με μια μπατονέτα ένα μαλακό βουρτσάκι δοντιών η ένα πινελάκι.
Οδήγηση υπό βροχή
Μπορούμε να περάσουμε την ζελατίνα στην εξωτερική της πλευρά με αλοιφή γυαλίσματος χρωμάτων και να την γυαλίσουμε (δημιουργώντας
ένα φιλμ πάνω στην ζελατίνα) για να κυλάει το νερό ( προσοχή αλοιφή κεριού η Teflon χωρίς χημικά) Eνημερωτικά, στην αγορά υπάρχουν ειδικά
σπρει και υγράμαντιλάκια καθαρισμού και την μη επικάθηση του νερού.
Πως πλένω την μη αφαιρούμενη επένδυση ?
Το πρώτο βήμα είναι να συγκεντρώσουμε τα σύνεργα καθαρισμού που είναι μία λεκάνη με χλιαρό νερό, ένα ουδέτερο σαπούνι και μια μαλακή
βούρτσα. Στη συνέχεια ανακατεύουμε το σαπούνι μικρής ανάπτυξης αφρού με το χλιαρό νερό μέσα στη λεκάνη μας
Σημείωση ! Μην χρησιμοποιήσετε χημικά ή δυναμικά απορρυπαντικά, μπορεί να προκληθεί ζημιά στην επένδυση και θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα
στο ξέβγαλμα της σαπουνάδας .τα υπολείμματα των απορρυπαντικών που εγκλωβίζονται στο αφρώδες υλικό, μπορεί να “κάψουν“ την επένδυση
και να σας δημιουργήσουν ερεθισμό και φαγούρα. (ένα σαπούνι η σαμπουάν για μωρά μπορεί να αποδειχθεί το πιο κατάλληλο για την περίσταση)
Έπειτα βυθίζουμε όλο το κράνος μέσα στη λεκάνη με το νερό και το αφήνουμε να μουλιάσει για μερικά λεπτά. Συνεχίζουμε τρίβοντας απαλά την
επένδυση με μια μαλακή βούρτσα (ξεχάστε το σκληρό τρίψιμο, σκάφη κτλ.). Αφού την καθαρίσουμε, την ξεπλένουμεπολύ καλά και αφήνουμε το
κράνος μερικά λεπτά μέσα στο νερό.
Το δεύτερο βήμα είναι στραγγίζετε προσεκτικά την επένδυση "σιδερώνοντας" την με την παλάμη του χεριού σας με κυκλικές κινήσεις από την κορυφή
του κράνους με κατεύθυνση των στραγγισμένων νερών προς τα κάτω. Στη συνεχεία αφήνουμε το κράνος σε ένα σκιερό και αεριζόμενο μέρος να στεγνώσει.
Προσοχή! Οι εύκολες λύσεις του σεσουάρ μαλλιών και του καλοριφέρ θα πρέπει να αποφεύγονται, καθώς η μεγάλη θερμότητα μπορεί να δημιουργήσει
ζημιάστο κράνος. Το καλύτερο σε αυτή την περίπτωση είναι να το πλένουμε τους θερινούς μήνες για να μπορεί να στεγνώσει μέσα σε δυο με τρεις μέρες,
διότι υπάρχει περίπτωση μετά την πάροδο των τριών ημερών της ανάπτυξης μούχλας και βακτηρίων.
Για χειμερινούς μήνες μπορείτε να το καθαρίζεται με ειδικό σπρέι αφρού για κράνη.
Πως πλένω μια αφαιρούμενη επένδυση ?
Αφαιρούμε προσεκτικά την επένδυση από το κράνος, αφού πρώτα παρατηρήσουμε πώς τοποθετείται και κουμπώνει ξανά, ώστε να μπορούμε να
την τοποθετήσουμε αφού τελειώσουμε. Το επόμενο βήμα είναι να συγκεντρώσουμε τα σύνεργα καθαρισμού, που είναι μία λεκάνη με χλιαρό νερό,
ένα ουδέτερο σαπούνι και μια μαλακή βούρτσα.
Στη συνέχεια ανακατεύουμε το σαπούνι μικρής ανάπτυξης αφρού με το χλιαρό νερό μέσα στη λεκάνη μας
Σημείωση ! Μην χρησιμοποιήσετε χημικά ή δυναμικά απορρυπαντικά, μπορεί να προκληθεί ζημιά στην επένδυση και θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα
στο ξέβγαλμα της σαπουνάδας .τα υπολείμματα των απορρυπαντικών που εγκλωβίζονται στο αφρώδες υλικό, μπορεί να “κάψουν“ την επένδυση
και να σας δημιουργήσουν ερεθισμό και φαγούρα. (ένα σαπούνι η σαμπουάν για μωρά μπορεί να αποδειχθεί το πιο κατάλληλο για την περίσταση)
Το πρώτο βήμα είναι να ανακατέψουμε το σαπούνι με το χλιαρό νερό, έπειτα βυθίζουμε την επένδυση μέσα στη λεκάνη με το νερό και την αφήνουμε
να μουλιάσει για μερικά λεπτά. Συνεχίζουμε τρίβοντας απαλά με μια μαλακή βούρτσα (ξεχάστε το σκληρό τρίψιμο, σκάφη κτλ.), με ιδιαίτερη προσοχή.
Αφού την καθαρίσουμε, την ξεπλένουμε πολύ καλά και την αφήνουμε μερικά λεπτά μέσα στο νερό.
Το δεύτερο βήμα είναι να στύψουμε προσεκτικά την επένδυση και έπειτα να την αφήσουμε να στεγνώσει.
Προσοχή!
Οι εύκολες λύσεις του σεσουάρ και του καλοριφέρ θα πρέπει να αποφεύγονται, καθώς η μεγάλη θερμότητα μπορεί να κάνει ζημιά στην επένδυση.
Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να την αφήσουμε στον ήλιο μέχρι να στεγνώσει.
Πόσο συχνά χρειάζεται πλύσιμο η εσωτερική επένδυση του κράνους ?
αυτό εξαρτάτε από πολλούς παράγοντες...
Όπως
1. Από την χρήση του.
Αν είναι μέσα στην πόλη προσβάλετε από καυσαέριο και από μικροσωματίδια που αιωρούνται στο περιβάλλον.
2. Από την εποχή που χρησιμοποιείτε.
Τους καλοκαιρινούς μήνες ιδρώνουμε περισσότερο και ο ιδρώτας απορροφάτε από την επένδυση.
3. Από την εσωτερική επένδυση.
Αν έχει υποστεί επεξεργασία αντιαλλεργικής προστασίας και επεξεργασία για την εμπόδιση ανάπτυξης βακτηρίων.
4. Από το σφουγγάρι που έχει η επένδυση.
Αν είναι διαμπερές (οι τρύπες του), παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται από τα φίλτρα αέρος τον μηχανών.
5. Από το ύφασμα που περιβάλει την επένδυση στα σημεία που δεν εφάπτεται με το κεφάλι μας.
Αν έχει διχτυωτή πλέξη για να μπορεί να εξατμίζεται ο ιδρώτας.
6. Από την εφίδρωση του κεφαλιού και την λιπαρότητα του δέρματος που εμποτίζουν την επένδυση,
που από αναβάτη σε αναβάτη διαφέρει.
7. Από τον αερισμό του κράνους πόσο καλός είναι.
Δηλαδή σε πόσα σημεία εξωτερικά υπάρχουν αεραγωγοί, αν υπάρχουν κανάλια εσωτερικά στην πολυστερίνη και αν είναι διάτρητη και η εσωτερική
επένδυση στα σημεία των αεραγωγών, που θα επιτρέπουν την καλή κυκλοφορία του αέρα.
Με λίγα λόγια κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει το πόσο συχνά θέλει πλύσιμο χωρίς να γνωρίζει αυτά τα στοιχεία.
Λαμβάνοντας υπόψη την χρήση μέσα η έξω από την πόλη, τον χρόνο της χρήσης και την εποχή που θα φορεθεί το κράνος.
Aυτό το οποίο θα πρότεινα σχετικά με το πλύσιμο είναι:
Την περίοδο του καλοκαιριού με καθημερινή και πολύωρη χρήση 2 έως 4 φορές το μήνα, είναι πολύ καλά.
Την περίοδο της άνοιξης και του φθινοπώρου με συχνή χρήση φορέματος 1 έως 2 φορές το μήνα.
Την περίοδο του χειμώνα λόγω μικρής πιθανότητας εφίδρωσης του κεφαλιού και κλειστής ζελατίνας λόγω του κρύου, που έχουμε (μικρότερη προσβολή
της επένδυσης από το περιβάλλον), 1 έως 2 φορές στο δίμηνο είναι αρκετό.
Το συχνό πλύσιμο επηρεάζει την σπογγώδη υφή και κατε επέκταση την μονωτική ικανότητα?
Το συχνό πλύσιμο δεν επηρεάζει τα σπογγώδη μέρη της επένδυσης, κάθε άλλο, του κάνουν καλό γιατί διώχνει το αλάτι και τα οξέα του ιδρώτα που καίνε
και πολυμεριζουν την επένδυση.
Προσοχή: Το σύνολο του άρθρου και του Φωτογραφικού υλικού του, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του www.moto-accessories.gr .
Επιτρέπονται φυσικά η αναφορές και ή ολική αναδημοσίευση με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link του www.moto-accessories.gr ως πηγή των πληροφοριών